My favourite clothes 6 класс кузовлев: Пример проекта 6 класс Кузовлев (Тема :одежда) – Защита проектов «My Favourite Clothes» (6 класс, 2014-2015 учебный год)

Защита проектов «My Favourite Clothes» (6 класс, 2014-2015 учебный год)

В 2014-2015 учебном году в 6 «А» и «Б» классах прошла защита проектов по теме «My Favourite Clothes».

Задание было представлено следующим образом:

Make a collage of your favourite clothes for different occasions: for school, a party, sports. You can draw pictures or cut out designs from magazines. Explain your choice.

Многие ребята справились с заданием на отлично. Представляем Вашему вниманию те проекты, которые стали достойными публикации на нашем сайте:

Проект по английскому языку «Моя любимая одежда», Брычёв Кирилл Проект по английскому языку «Моя любимая одежда», Холмирзаева Комила Проект по английскому языку «Моя любимая одежда», Холмирзаева Комила Проект по английскому языку «Моя любимая одежда», Кругликова Анастасия Проект по английскому языку «Моя любимая одежда», Кругликова Анастасия Проект по английскому языку «Моя любимая одежда», Холмирзаева Лола Проект по английскому языку «Моя любимая одежда», Холмирзаева Лола Проект по английскому языку «Моя любимая одежда», Рахманина Анастасия Проект по английскому языку «Моя любимая одежда», Соколова Виктория Проект по английскому языку «Моя любимая одежда», Мухамедаминова Шахзода

 

Lesson 2. What are your favourite clouthes?

Часть 5. Я очень хороший!


Упражнение 1, с. 9

1. Vocabulary. Ann’s dolls have got a lot of clothes. 

1) What clothes have they got?

a blouse — блузка
a uniform — форма
a hat — шляпа
a sweater — свитер

a warm coat — тёплое пальто
a T-shirt — футболка
shorts — шорты
jeans — джинсы
shoes — туфли
a dress — платье
a skirt — юбка
trousers — брюки
boots — ботинки

2) Ann’s friend Linda likes playing with toys, too.

What is Linda’s favourite toy? 

Do you like playing with dolls? I do. My favourite toy is Jane. She is nice. She has got nice long blond hair. Jane’s eyes are blue. She wears jeans and a T-shirt. She has got a lot of clothes. She has got trousers and skirts, dresses and blouses. She has got boots and shoes. Her clothes are beautiful.

Вам нравится играть с куклами? Да. Моя любимая игрушка — Джейн. Она милая. У неё красивые длинные светлые волосы. Глаза Джейн голубые. Она носит джинсы и футболку. У неё много одежды. У неё есть брюки и юбки, платья и блузки. У неё есть сапоги и туфли. Её одежда красивая.

3) What clothes has Jane got?

Jane has got jeans and a T-shirt, trousers and skirts, dresses and blouses, boots and shoes. 

4) Какую одежду вы бы купили для Джейн, чтобы она выглядела красивой?

A red dress, a white hat, a white coat, and red boots.

5) What clothes do the dolls wear? Activity Book ex. 1.

6) What clothes have you got? What clothes would you like to have?

I have got a lot of clothes. I have got dresses, blouses, trousers and skirts. I have got got boots and shoes. My clothes are beautiful.

Упражнение 3, с. 11

Ann and her friend are talking about their new clothes. 

1) What are their new clothes?

Ann: I have got new jeans and T-shirt.
Linda: Oh, they are beautiful. And I’ve got a new skirt.
Ann: It is very beautiful. But I don’t like skirts. I like jeans and trousers.
Linda: I like jeans, too. But this skirt is very beautiful. I like it very much.
Ann: Yes, it’s really beautiful.

Энн:

У меня есть новые джинсы и футболка.
Линда: О, они прекрасны. А у меня новая юбка.
Энн: Это очень красиво. Но я не люблю юбки. Мне нравятся джинсы и брюки.
Линда: Мне тоже нравятся джинсы. Но эта юбка очень красивая. Мне она очень нравится.
Энн: Да, она действительно красивая.

2) What are Ann’s favourite clothes? What clothes does Linda like?

Ann likes jeans and trousers. Linda likes jeans, too.

3) Group work. Talk with your friends about your favourite clothes and new clothes. Make a report.

— I like beautiful dresses.
— I like dresses, too. But my favourite clothes are trousers and blouses.

Упражнение 4, с. 11

4. What clothes do you usually wear? 

When I go for a walk, I put on jeans and T-shirt.
When I go to shool, I put on a uniform.
When we have a picnic, I put on shorts and T-shirt.
On my birthday I put on a beautiful dress.

Упражнение 5, с. 11

5. What clothes doesn’t Vinney put on? (Reader ex. 3. 1)–3).

Упражнение 6, с. 11

5. Active book ex. 2, Reader ex. 3. 4) — 5).

ГДЗ  по английскому языку. 3 класс. Учебник. 2 часть. Кузовлёв В.П., Перегудова Э.Ш., Пастухова С.А., Стрельникова О.В.

Английский язык. 3 класс

Lesson 2. What are your favourite clouthes?

4.1 (82.94%) от 68 голосующих

Технологическая карта открытого урока «What are your favourite clothes?», 6 класс, ФГОС

Этапы урока

Дидактическая

структура урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся.

Задания для учащихся,

выполнение которых приведет

к достижению планируемых

результатов.

УУД

Используемые ресурсы

Примечание

I. Начало

урока

Приветствие

Цель – настроить на общение на английском языке

Приветствует учащихся:

— “Hello, children! I am glad to see you!

— How are you today?

— Take your seats, please!”

Цель – включиться в иноязычное общение, отреагировав на реплику учителя согласно коммуникативной задаче.

Отвечают на приветствие учителя. Участвуют в диалоге:

— “Hello, teacher! We are happy to see you too.”

— We are fine!

Коммуникативные: слушать, отвечать и реагировать на реплику адекватно речевой ситуации.

Регулятивные: использовать речь для регуляции своего действия.

Личностные: Формирование интереса (мотивации) к обучению, умение адаптироваться к сложным ситуациям

  

Организационный

момент

Who is on duty?

Who is absent?

Отвечают на вопросы учителя.

Речевая и фонетическая зарядка

Цель – развивать произносительные навыки, настроить артикуляцию учащихся на английскую речь

Называет слова, предлагает учащихся повторять за учителем

Repeat after me next words

awful, a cap, comfortable, cool,

a jacket, a jumper, a pullover, a shirt, smart, a suit,

super, a top, trainers;

Well done!

Цель – повторить за учителем фонетически правильно английские слова и звуки.

Повторяют звуки и слова, стараясь копировать артикуляцию учителя

awful, a cap, comfortable, cool,

a jacket, a jumper, a pullover, a shirt, smart, a suit,

super, a top, trainers

Регулятивные: осуществлять самоконтроль правильности произношения.

Личностные: формировать чувства доброжелательности и эмоционально-нравственной отзывчивости.

Познавательные: Извлекать необходимую информацию из прослушанного

Учебник

 

Проверка

домашнего

задания

Цель – развивать умения и навыки устной речи, проверить уровень усвоения подготовленного самостоятельно лексического материала.

Let”s check your homework/

Tell me about your apperance.

Проверяет домашнее задание.

Организует высказывание детей о своей внешности, используя степени сравнения прилагательных.

Цель – повторить лексический материал

Рассказывают о своей внешности.

Познавательные: Осуществлять актуализацию полученных знаний

Коммуникативные: Формировать умение слушать и оказывать поддержку

Регулятивные: выбирать действия в соответствии с поставленной задачей, использовать речь для регуляции своего действия.

Личностные: Формировать самооценку на основе успешности учебной деятельности, мотивацию учебно-познавательной деятельности.

  

Формулирование

темы и задач урока

Цель – поставить познавательную задачу.

Используя вопросы, подводит учащихся к определению цели урока.

1.Tell me, please, what season is it now?

2. And what month is it now?

Yes, you are right!

3. What is the weather like today?

4. I want you answer my question: “How does a man change during each season?”

5. The theme of our lesson is «Clothes” «What are your favourite clothes?» (Слайд 1)

Цель – сформулировать задачу урока.

Отвечая на наводящие вопросы, пытаются самостоятельно определить цели урока

It is autumn!

It is October

It is cloudy, windy and cold…

He changes his clothes!

    Познавательные: Принимать участие в беседе, формулировать и ставить познавательные задачи.

    Регулятивные: Уметь планировать свою деятельность в соответствии с целевой установкой.

    Личностные: Мотивация учебной деятельности (социальная, учебно-познавательная)

    Коммуникативные: Взаимодействуют с учителем во время фронтальной беседы

    Презентация

     

    II.

    Центральная

    (основная)

    часть урока

    Изучение нового материала

    Называет слова по теме, предлагает учащимся повторять за учителем (Слайд 2)

    Dress

    Suit

    Blouse

    T-shirt

    Tie

    Jacket

    Shirt

    Jeans

    Sweater

    Coat

    Shoes

    Pants or trousers

    Scarf

    Skirt

    Winter hat

    Socks

    Traines

    Shorts

    Mittens

    Hat

    Boots

    Gloves

    Tank top (sleeveless) — майка

    Tights колготки

    Bow бабочка

    Slippers

    Overall -комбинезон

    Повторяют звуки и слова, стараясь копировать артикуляцию учителя.

    Dress

    Suit

    Blouse

    T-shirt

    Tie

    Jacket

    Shirt

    Jeans

    Sweater

    Coat

    Shoes

    Pants or trousers

    Scarf

    Skirt

    Winter hat

    Socks

    Traines

    Shorts

    Mittens

    Hat

    Boots

    Gloves

    Познавательные: осуществлять актуализацию новой лексики, основываясь на учебную ситуацию и личный опыт.

    Регулятивные: Принимать и сохранять учебную цель и задачи.

    Коммуникативные: Слушать учителя и друг друга для воспроизведения и восприятия необходимых сведений и поддержания учебно-деловой беседы.

    Личностные: Формировать навыки сотрудничества в разных ситуациях.

    Учебник

    Презентация

     

    II.

    Центральная

    (основная)

    часть урока

    Закрепление

    материала

    Предлагает ответить на вопросы:

    1.What are you wear in spring and autumn?

    2.What are you wear in summer?

    3.What are you wear in winter? (Слайд 3-8)

    4. What are your favourite clothes? (Слайды 9)

    Отвечают на вопросы учителя

    1. Sweater, Boots, Coat, Jeans

    2. T-shirt, Shorts, Hat, slippers

    3. Sweater, Boots, Gloves, Pants or trousers, Winter hat, Scarf

    4. Jeans, T-shirt, Shorts

    при ответе используют словосочетания: I have (not) got … on.

    I usually wear i…..

    Познавательные: Осуществлять актуализацию новой лексики и нового грамматического правила, основываясь на учебную ситуацию и личный опыт.

    Регулятивные: Принимать и сохранять учебную цель и задачи.

    Коммуникативные: Слушать учителя и друг друга для воспроизведения и восприятия необходимых сведений и поддержания учебно–деловой беседы.

    Личностные: формировать навыки сотрудничества в разных ситуациях

    Презентация

     

    5. What are they wearing? (Слайд 10)

    ответы

    1- b, 2-f, 3- h, 4- a, 5- g, 6 – e, 7-m, 8-c, 9-l, 10-i, 11-d,

    12-h, 13-j, 14-k.

    Динамическая пауза

    Цель – смена учебной деятельности на уроке

    Предлагает провести разминку

    Let”s have a rest

    One, two, three, four, five (загибаем пальчики)
    I’m flying in the sky. (руки в стороны)
    I’m little airplane. (наклон влево, вправо)
    My name starts with “A”. (произносим первую букву своего имени)

    One, two, three, four

    Look at the window

    Look at the door

    Look at the ceiling

    Look at the floor

    Цель – сделать двигательный перерыв

    Выполняют упражнения в разминке

    Регулятивные: Выполнять учебные действия в двигательной форме

    Коммуникативные: Понимать новые лексические единицы

    Познавательные: Осознанно и произвольно использовать лексические единицы в речи

    Релаксация

     
     

    Закрепление

    материала

    Цель – развитие навыков монологической речи

    Предлагает прослушать монолог и ответить на вопросы

    Mark likes wearing bright T-shirts. He thinks that his jeans, trainers and tracksuit top are very comfortable. That’s why he likes wearing them.

    Ann thinks that her red top is great. She also has got her favorite jeans on. To her mind, her shoes are very comfortable

    Что вы думаете об одежде Марка и Анны и об их внешнем виде?
     

    Цель — научиться воспринимать на слух и рассказывать о том, какие вещи любимые детей.

    Слушают текст и высказывают свое мнение.

    Mark has got: a cap, a green tracksuit top, a red T-shirt, jeans, red socks, trainers.

    Ann has got: blue jacket, red jeans, shoes, rucksack.

    Ann’s red top is super. – Красный топ Анны просто супер.
    Mark’s jeans are cool. – У Марка классные джинсы.
    She is attractive
    He is ugly

    Познавательные: Осознанно и произвольно строить речевые высказывания в устной форме.

    Коммуникативные: Использовать речевые, опорные средства для выполнения задания

    Регулятивные: осуществлять самоконтроль и анализировать допущенные ошибки

    Аудиозапись

    Компьютер

    www.native-english.ru

    Clothes game

     

    Для закрепления пройденного материала предлагаю сыграть в игру.

    Выполняют задание, как в группах, так и самостоятельно

    III.

    Завершающая

    часть

    (Окончание

    урока)

    Подведение

    итогов работы

    (Рефлексия)

    Цель – подведение изученного материала урока, установить соответствие полученного результата поставленной цели, осуществить рефлексию эмоционального состояния учащихся после урока.

    “Thank you for your work! Давайте вместе вспомним, какова была цель урока сегодня? Как мы достигли этой цели? Для чего нам пригодятся знания, которые вы сегодня приобрели?

    Цель – осуществить констатирующий и прогнозирующий контроль по результату и способу действия

    Отвечают на вопросы учителя. Делают выводы. Определяют степень продвижения к цели урока.

    Познавательные: Оценивать процесс и результат деятельности.

    Коммуникативные: Формулировать собственное мнение и позицию.

    Регулятивные: Выделять и формулировать то, осуществлять пошаговый контроль по результату.

    Личностные: Формировать адекватную мотивацию учебной деятельности, понимать значение знаний для человека.

      

    Оценка работы

    учащихся

    Предлагает оценить деятельность обучающихся на уроке

    Совместно с учителем оценивают свою деятельность

    Познавательные: Оценивать процесс и результат деятельности.

    Коммуникативные: Формулировать собственное мнение и позицию.

    Регулятивные: Выделять и формулировать то, осуществлять пошаговый контроль по результату

      

    Домашнее

    задание

    Цель- развитие навыков письма во время выполнения письменного домашнего задания.

    Комментирует домашнее задание

    “Open your diary, please. Your homework is ex 1 p.6 р.т. Повторить слова по теме “The lesson is over. Goodbye!”

    Цель – осмыслить и записать домашнее задание

    Записывают домашнее задание, задают вопросы.

    Прощаются на английском языке.

    Познавательные: Осуществлять анализ информации.

    Коммуникативные: Ставить вопросы, обращаться за помощью, формулировать свои затруднения.

    Регулятивные: Использовать речь для регуляции своего действия

    Доска

     

    Сочинение на английском языке Моя любимая одежда/ My Favourite Clothes с переводом на русский язык

    Представлено сочинение на английском языке Моя любимая одежда/ My Favourite Clothes с переводом на русский язык.

    My Favourite ClothesМоя любимая одежда
    My name is Inna. I’m 13 years old. I’m a 7th grade pupil. I don’t have many clothes, only the most necessary items. I have some black skirts and white shirts. They are my regular school uniform. I also have some jeans and T-shirts, which I often wear when I go for a walk with friends. Last month my mum bought me a pair of party dresses for special occasions, and I really like them. If I could, I would wear them every day, but they are too festive. I also have some sports clothes, which I wear for PE (Physical Education) lessons.Меня зовут Инна. Мне 13 лет. Я ученица 7-го класса. У меня нет большого количества одежды, лишь все самое необходимое. У меня есть несколько черных юбок и белых блузок. Они являются моей регулярной школьной формой. У меня также есть несколько джинсов и маек, которые я часто надеваю, когда иду на прогулку с друзьями. В прошлом месяце мама купила мне пару вечерних платьев для особых случаев, и мне они очень нравятся. Если бы я могла, то носила бы их ежедневно, но они слишком праздничные. У меня также есть немного спортивной одежды, которую я надеваю на уроки физкультуры.
    For winter time I have several sweatshirts and a warm coat. As for shoes, I have a pair of flat black shoes matching my school uniform, a pair of sneakers for sports activities, and a pair of boots. When I was a bit younger I used to like casual jeans and sportswear.Для зимнего времени, у меня есть несколько свитеров и теплое пальто. Что касается обуви, У меня есть пара черных туфлей на плоской подошве, подходящих к моей школьной форме, пара кроссовок для спортивных занятий, и пара сапог. Когда я была помладше, мне нравились повседневные джинсы и спортивная одежда.
    At the moment, my favourite clothes are dresses. I like all types of dresses: summer sarafans, triangle-shaped dresses, polka dot dresses, lace or cotton dresses and so on. I know that jeans and a shirt is a much more comfortable wear, but dresses look gorgeous. As I’ve said I have only a pair of classic shoes without heels. So I would like to have another pair of dress shoes with low heels and sparkly elements.На данный момент, моя любимая одежда – это платья. Мне нравятся все виды платьев: летние сарафаны, платья треугольной формы, платья в горошек, кружевные или хлопковые платья и т.д. Я знаю, что джинсы с рубахой гораздо удобнее носить, но платья выглядят великолепно. Как я говорила, у меня есть только пара классических туфель без каблуков. По этой причине, я хотела бы ещё одну пару туфель под платья с невысоким каблуком и блестящими элементами.

    Проект по английскому языку «My favorite clothes»

    My Favourite Clothes My name is Sofia. I’m 12 years old. I’m a 6th grade pupil. I don’t have many clothes, only the most necessary items. I have some black skirts and white shirts. They are my regular school uniform. I also have some jeans and T­shirts, which I often wear when I go for a walk with friends. Last month my mum bought me a pair of party dresses for special occasions, and I really like them. If I could, I would wear them every day, but they are too festive. I also have some sports clothes, which I wear for PE (Physical Education) lessons. For winter time I have several sweatshirts and a warm coat. As for shoes, I have a pair of flat black shoes matching my school uniform, a pair of sneakers for sports activities, and a pair of boots. When I was a bit younger I used to like casual jeans and sportswear. At the moment, my favourite clothes are dresses. I like all types of dresses: summer sarafans, triangle­shaped dresses, polka dot dresses, lace or cotton dresses and so on. I know that jeans and a shirt is a much more comfortable wear, but dresses look gorgeous. As I’ve said I have only a pair of classic shoes without heels. So I would   like   to   have   another   pair   of   dress   shoes   with   low   heels   and   sparkly elements. Моя любимая одежда Меня зовут Софья. Мне 12 лет. Я ученица 6­го класса. У меня нет большого количества одежды, лишь все самое необходимое. У меня есть несколько черных   юбок   и   белых   блузок.   Они   являются   моей   регулярной   школьной формой. У меня также есть несколько  джинсов  и маек, которые я часто надеваю, когда иду на прогулку с друзьями. В прошлом месяце мама купила мне пару вечерних платьев для особых случаев, и мне они очень нравятся. Если бы я могла, то носила бы их ежедневно, но они слишком праздничные. У меня также есть немного спортивной одежды, которую я надеваю на уроки физкультуры. Для зимнего времени, у меня есть несколько свитеров и теплое пальто. Что касается обуви, У меня есть пара черных туфлей на плоской подошве,   подходящих   к   моей   школьной   форме,   пара   кроссовок   для спортивных занятий, и пара сапог. Когда я была помладше, мне нравились повседневные   джинсы   и   спортивная   одежда.   На   данный   момент,   моя любимая   одежда   –   это   платья.   Мне   нравятся   все   виды   платьев:   летние сарафаны,   платья   треугольной   формы,   платья   в   горошек,   кружевные   или хлопковые   платья   и   т.д.   Я   знаю,   что   джинсы   с  рубахой   гораздо   удобнее носить, но платья выглядят великолепно. Как я говорила, у меня есть только пара классических туфель без каблуков. По этой причине, я хотела бы ещё одну   пару   туфель   под   платья   с   невысоким   каблуком   и   блестящими элементами. МУНИЦИПАЛЬНОЕ КАЗЕННОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ  ЛИВЕНСКАЯ ОСНОВНАЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА Project for English «My favorite clothes»                                                            Teacher: Ljubov Aleksandrovna                             Danilova                                                             Student 6 form:  Sofia Mishina Livenska school 2017 year Project for English « My favorite clothes » Слайд 1.   Our project is     « My favorite clothes »    Слайд 2.  Hello! My name is Sofia.  Слайд 3 Project consist of: Слайд 4. I have a lot of favorite clothes. I long chose what to tell me and desided.  Слайд 5. I have some black skirts and white shirts. They are my regular school uniform.  Слайд 6. I also have some jeans and T­shirts, which I often wear when I go for a walk with friends. Слайд  7. Last month my mum bought me a pair of party dresses for special occasions, and I really like them.  Слайд 8 If I could, I would wear them every day, but they are too festive. Слайд  9.  I   also   have   some   sports   clothes,   which   I   wear   for   PE   (Physical Education) lessons.  Слайд 10­12. For winter time I have several sweatshirts and a warm coat Слайд 13­15. As for shoes, I have a pair of flat black shoes matching my school uniform, a pair of sneakers for sports activities, and a pair of boots.  Слайд 16. When I was a bit younger I used to like casual jeans and sportswear.  Слайд 17. At the moment, my favourite clothes are dresses Слайд 18­20. I like all types of dresses: summer sarafans, triangle­shaped dresses, polka dot dresses, lace or cotton dresses and so on.  Слайд 21.  I know that jeans and a shirt is a much more comfortable wear, but dresses look gorgeous.  Слайд  22. As I’ve said I have only a pair of classic shoes without heels. So I would   like   to   have   another   pair   of   dress   shoes   with   low   heels   and   sparkly elements. Слайд 23. Bibliography Слайд 24.Thank you for attention! Project consist of: 1. My favorite clothes  2. Bibliography 3. Appendix 4. Protective word 5. Presentation Bibliography 1. Картинки с платьями    ://   www   .  google   https    .  ru   /  search  ?  q  =%   D   0%   BA   %   D   0%   B   0% МУНИЦИПАЛЬНОЕ КАЗЕННОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ЛИВЕНСКАЯ ОСНОВНАЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА Project for English «My favorite clothes»                                                            Teacher: Ljubov Aleksandrovna                             Danilova                                                             Student 6 form:  Sofia Mishina Livenska school 2017 year Project for English « My favorite clothes » Слайд 1.   Our project is     « My favorite clothes »    Слайд 2.  Hello! My name is Sofia.  Слайд 3 Project consist of: Слайд 4. I have a lot of favorite clothes. I long chose what to tell me and desided.  Слайд 5. I have some black skirts and white shirts. They are my regular school uniform.  Слайд 6. I also have some jeans and T­shirts, which I often wear when I go for a walk with friends. Слайд 7. Last month my mum bought me a pair of party dresses for special occasions, and I really like them.  Слайд 8 If I could, I would wear them every day, but they are too festive. Слайд 9. I also have some sports clothes, which I wear for PE (Physical Education) lessons.  Слайд 10­12. For winter time I have several sweatshirts and a warm coat Слайд 13­15. As for shoes, I have a pair of flat black shoes matching my school uniform, a pair of sneakers for sports activities, and a pair of boots.  Слайд 16. When I was a bit younger I used to like casual jeans and sportswear.  Слайд 17. At the moment, my favorite clothes are dresses Слайд 18­20. I like all types of dresses: summer sarafans, triangle­shaped dresses, polka dot dresses, lace or cotton dresses and so on.  Слайд 21. I know that jeans and a shirt is a much more comfortable wear, but dresses look gorgeous.  Слайд 22. As I’ve said I have only a pair of classic shoes without heels. So I would like to have another pair of dress shoes with low heels and sparkly elements. Слайд 23. Bibliography Слайд 24.Thank you for attention!                             Project consist of: 6. My favorite clothes  7. Bibliography 8. Appendix 9. Protective word 10. Presentation Bibliography 2. Картинки с платьями https   3. Черные юбки и белые блузки  .  ru   /  search  ://   www   .  google      ?  q  =%   D   0%   BA   %   D   0%   B   0%          https://yandex.ru/images/search   4. Джинсы и майки         https://yandex.ru/images 5. вечерние платья        https://yandex.ru/images  6. Спортивная форма    https://yandex.ru/images 7. Свитер   https://yandex.ru/images 8. Теплое пальто          https://yandex.ru/images/search 9. Туфли на плоской подошве      https://yandex.ru/images/search 10. Кроссовки         https://yandex.ru/images 11. Сапоги             https://yandex.ru/images/ 12.

    Английский язык 6 класс Рабочая тетрадь Кузовлев

    Activity book (активити бук), Workbook (воркбук) — Английский язык 6 класс Рабочая тетрадь Кузовлев — 2014-2015-2016-2017 год:

    Читать онлайн (cкачать в формате PDF) — Щелкни!
    <Вернуться> | <Пояснение: Как скачать?> Пояснение: Для скачивания книги (с Гугл Диска), нажми сверху справа — СТРЕЛКА В ПРЯМОУГОЛЬНИКЕ . Затем в новом окне сверху справа — СТРЕЛКА ВНИЗ . Для чтения — просто листай колесиком страницы вверх и вниз.

    Текст из книги:

    Российская академия наук Российская академия образования Издательство «Просвещение» Условные обозначения и сокращения ВЯ Ш И н говорение слушание чтение письменное задание дополнительное задание задание повышенной сложности АВ Activity Book R Reader GS Grammar Support LCG Linguistic and Cultural Guide Российская академия наук Российская академия образования Издательство «Просвещение» ШИМШЖШ! Рабочая тетрадь 6 класс Пособие ДЛЯ учащихся общеобразовательных организаций Москва «Просвещение» 2013 УДК 373.167.1:811.111 ББК 81.2Англ-922 А64 Серия «Академический школьный учебник» основана в 2005 году Проект «Российская академия наук. Российская академия образования, издательство «Просвещение» — российской школе» Руководители проекта; вице-президент РАН акад, В. В. Коллов^ президент РАО акад. Н. Д. Никандров, чл.-корр. РАО, д-р пед. наук А. М. Кондаков Научные редакторы серии: акад. РАО, д-р пед. наук А.А.Кулнецон, акад. РАО, д-р пед. наук М. В. Рыжиков, д-р экон. наук С. В. Сидоренко Научный консультант авторского коллектива акад. РАО, д-р психол. наук И. А. Зимняя Авторы: В. П. Кузовлев, Н. М. Лапа, Э. Ш. Перегудова, И. П, Костина, Е. В. Кузнецова, О. В. Дуванова Научный руководитель авторского коллектива проф. Е. И. Пассов Рабочая тетрадь является составным компонентом УМК «Английский язык» для 6 класса общеобразовательных организаций и предназначена для активизации и закрепления леке и ко-грамматического материала учебника. Её содержание разбито на циклы, каждый из которых соотносится с соответствующим циклом учебника. Рабочая тетрадь может использоваться как на уроке, так и для самостоятельных занятий дома. Рабочая тетрадь была переработана в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта основного обнщ-го образования. ISBN 978-5-09-0250W3-3 H^jaarc.’ij.OTUo «Прогш’щение», 201.3 Художегтнгштое офо))мление. Иддатрл1.гтт> «Просвещение», 2013 Иге права защищены Unit 1 What do you look like? Lesson 1 Ш 1 • Two girls are talking about Jane, a new pupil in their class. What does Jane look like? Complete the table. Name Age Appearance Hair Eyes Height 2. Jane’s friend Susan has got a brother. He doesn’t look like Susan at all. Read about Susan and write about John. Choose the words from the table in Student’s book (pp. 6—7). 0. Susan is a short girl. lohn is a tall boy._________________________________________ 1. Susan is slim. 2. Susan’s got long straight hair. Her hair is dark. 3. Susan has got blue eyes and a turned-up nose. 4. Susan is attractive. And _____________________ П 3. What did you look like when you were born? 1) Answer the questions. How tall were you? _____________________________ What colour were your eyes? ____________________ What colour was your hair? _____________________ How long was your hair? ________________________ too. Unit 1 1* Lesson 1 2) What do you look like now? Complete the questions and write the answers. Grammar for revision To be: the Past Simple the Present Simple Tenses l/he/she was short. I am short. You/we/they were short. You/we/they are short. He/she is short. and 1. How tall you now? 2. What colour your eyes? 3. What colour your hair? 4. How lonff your hair? Lesson 2 1. What do Jane, Kate and Bill look like? 1) Translate the sentences into Russian. 1. Kate isn’t as old as Jane. 2. Jane isn’t as tall as Kate. 3. Jane isn’t as old as Bill. 4. Bill’s hair isn’t as dark as his father’s hair. 5. Bill isn’t as young as Kate. 6. Bill isn’t as short as Kate. a) Jane is a bit older than Kate. b) Kate is much younger than Bill. c) Bill’s father’s hair is a bit darker than Bill’s hair. d) Jane is a bit shorter than Kate. e) Bill is much taller than Kate. f) Bill is much older than Jane. Unit 1 Lesson 2 2) Match the sentences that mean the same. 1. a) 2. _________ 3. _______ 4. ________ 6. 2. Are the things different or aiike? Compare the things in each pair. Use the words from the box. More than one variant is possibie. Grammar for revision Degrees of comparison of adjectives A mouse is much smaller than a cat. England is a bit larger than Scotland. A tiger is as dangerous as a crocodile. A car is much more comfortable than a bike. GS p. 147 0. a leopard / a tiger 1. Star Wars* / Back to the Future* 2. Ben Nevis* (1343 m) / Elbrus (5642 m) 3. the Ob (5410 km) / the Thames* (338 km) 4. England (130,000 sq km) / Wales (21,000 sq km) 5. a giraffe / an elephant 6. Saturn (125,000 km) / Mars (6800 km) a bit • much • (not) as dangerous • long as • tall • big • large high • interesting 0. A leopqrd is as dangerous as a tiger. 2. 3. 4. 5. 6. Unit 1 Lesson 2 Lesson 3 ^ X. Garae “What have you got on?” Throw a dice and identify the thing in the picture. Answer the questions: Have you got it on? Do you like wearing it? Unit 1 Lesson 3 Ш 2. The British pupils are answering questions about their school uniform. 1) What do they wear to school? What are their favourite clothes? Complete the table. For spelling consult Student’s book (p. 12). Name School clothes Favourite clothes You 2) What are your school/favourite clothes? Complete the table. Lesson 4 1. Here is Bill’s opinion on clothes. What do you agree with? What do you disagree with? I think clothes are very important because people look first, then listen. The clothes say a lot about people. I always think of people by their clothes. I am not comfortable in clothes I don’t like. My favourite clothes for every day are jeans and a T-shirt. I look cool in them. I agree that __________________________________________________ I don’t think that I think that The best clothes for every day are Unit 1 Lesson 4 Lesson 5 1. Bill asks his sister to give a book to his classmate John. Jane agrees but is not sure that she knows John. Jane asks Bill about John. 1) Look at the two dialogue charts. How different are they? Which dialogue chart fits the situation? A В ва 2) Listen to the conversation between Bill and Jane. Which dialogue chart fits the conversation? 3) Act out two conversations according to both dialogue charts. CONSOLIDATION 1. How many words do you know to describe a person’s appearance? 1) Complete the word web. tall handsome 8 2) Compare your word web with your partner’s. Unit 1 Consolidation 2. Do the children care what they look like? Fill in the gaps with that’s why, because or because of. Clothes are important to Paul (1) ______________ he is always care- ful about his clothes. Paul always has neat and clean clothes on (2) he looks great. Meg doesn’t like her appearance (3)_____________ her nose. She wants to stay slim (4) Linda is slim (5) she doesn’t eat many cakes, she doesn’t eat many cakes. _________ she always wears Sarah looks great (6) ________________ smart things. 3. Look at the picture. Listen to the teacher. She’ll describe Meg, a character of a story Meg and Mog by H. Nicoll. Complete the picture and label the clothes. 4, Jane got a letter from her Russian friend. Put ’ (apostrophes) where necessary. Write the full forms of the verbs. Grammar for revision Possessive case/contractions Pete’s eyes ’re = are I’ll = I will he’s got = he has got doesn’t = does not 0. Ill tell you about my brother Dima. I’ll n will)___________________________________________________ 1. Dimas 10. 2. He doesnt look like me. 3. Dimas hairs black and his eyesre brown. 4. He likes riding his bike. 5. Hes got a pet parrot. 6. Whats your sisters name? 7. Whats her hobby? Unit 1 Consolidation 9 5. These are some interesting facts from the Guinness Book of World Records.* Compare the people and things. Use the words from the box. heavy tall short light long short Grammar for revision Degrees of comparison of adjectives David is a bit taller than Dick. David is much taller than Dan. GS p. 147 10 Mind! Foot = 30.48 cm Inch = 2.54 cm Pound = 0.45 kg R. Wallow was much 1) Height: Robert Wallow was 8 ft 11.1 inches tall. Nelson de la Rosa was 28.3 inches tall. R. Wallow was not as________________ as Nelson de la Rosa. ___________________ Nelson de la Rosa. Nelson de la Rosa was much R. Wallow. 2) Weight: Jon Brower Minnoch was 975 pounds. Lucia Zarate was 4.7 pounds at the age of 17. J. B. Minnoch was not as _________________ J. B. Minnoch was much ___________________ L. Zarate was much ___________ ___________ as L. Zarate. L. Zarate. J. B. Minnoch. II 3) Boxing: The fight between Andy Bowen and Jack Burte lasted 110 rounds (7 hours 19 min). The fight between Lloyd Honeygham and Gene Hatcher lasted 45 seconds. The fight between A. Bowen and J. Burte was not as _______ as the fight between L. Honeygham and G. Hatcher. The fight between A. Bowen and J. Burte was much _________ ______________ the fight between L. Honeygham and G. Hatcher. The fight between L. Honeygham and G. Hatcher was much __ ____________________ the fight between A. Bowen and J. Burte. Unit 1 Consolidation Lessons 7—8 TEST YOURSELF LISTENING COMPREHENSION You’ll hear the 7 o’clock news on the radio. Look through the statements. Listen to the news and tick {‘^) the correct answer. You will hear the news twice. 1 The police are looking for a a man. ________________ b a boy. a girl. 2 He is 3 He is a b c a b c 10 years old. ___ 20 years old. ___ 12 years old. ___ short and plump, tall and slim. short and slim. 4 He has got a long black hair. __________ b short brown hair. _______ c long brown hair. ______ 5 He has got jeans and a a black top on. b a green top on. c a dark top on. Your score 5 4 3 2 Your mark 5 4 3 2 Ф READING COMPREHENSION Read the article from a children’s magazine. 1. Choose the best title for the article. a) Clothes in Britain. b) British people don’t care for clothes. c) Formal clothes in Britain. Unit 1 11 Test yourself These days most people in Britain do not wear very formal^ clothes. But sometimes it is important to wear the right thing. Many British people don’t think about clothes very much. They like to be comfortable. When they go out to enjoy themselves, they can wear almost anything. At theatres, cinemas and concerts they can wear what they like — from jeans and sweaters to T-shirts and shorts. Anything is OK if you look clean and neat. But men in offices usually wear suits and ties and women wear dresses or skirts (not trousers). Doctors, lawyers and businessmen wear formal clothes. And in some hotels and restaurants men should wear suits and ties and women should wear smart dresses. It is difficult to say what people wear in Britain because everyone is different. If you are not sure what to wear, watch what other people do and do the same or ask advice of your friend. You’ll be more comfortable if you don’t look different from everyone else. 2. Mark the sentences with the letter T if the information is true and with the letter F if it is false. a Most people in Britain wear formal clothes. __________ b A lot of British people care much for their clothes. __________ c British people can’t wear jeans at theatres. _________ d There are dress rules in some hotels and restaurants. ___________ e It is OK to ask your friend for advice if you don’t know what to wear. ______ Your score 6 5 4 3 Your mark 5 4 3 2 Ф USE OF ENGLISH (GRAMMAR/VOCABULARY) 1. Meet the Simpsons, a famous American cartoon family. Who Is who? Fill in the gaps with the preposition with or in and the words from the box. There are two extra words. There is am example (0) at the beginning. Mr Simpson is a man (0) in a white (1)_____________________________and blue (2) ______________. 12 ^ formal — формальный, официальный Unit 1 Test yourself Mrs Simpson is a woman (3)__________long blue (4) She is (5)___________a yellow (6) ___________. Bart is a boy (7) a red (8) and green (9) Lisa is a girl (10)____ Maggie is a baby (12) ribbon^ in her (14) ______ a red (11) a (13) top • trousers T-shirt • blouse shirt • hair (2) • dress shorts • skirt • blue 2. Queen Elizabeth II* has got a lot of grandchildren. Are they of the same age? Put the words in brackets in the correct piece and in the correct form. There is an exampie (0) at the beginning. Peter Philips is (0) the oldest , (old) Princess Eugenie of York is (1) ________________. (young) She is 13 years (2) ______________________ Peter Philips, (young, than) Prince Henry isn’t (3) Beatrice, (old, as … as) She is 4 years (4)__ (young, than) Peter Philips is 4 years (5) ____ __Princess her cousin. ___ his sis- ^ a ribbon — лента Unit 1 Test yourself 13 ter Sarah, (old, than) Prince Henry has a brother: Prince William is (6) _______________________ he. (a bit, old, than) He was 2 years (7) when Prince Henry was born, (old) Your score 21—20 19—15 14—10 9 and less Your mark 5 4 3 2 О WRITING Your foreign friend Sue asks you to write about your favourite clothes. What will you write? (50 words) Dear Now I’ll answer your question. I ______________________ Best wishes. 14 О CULTURAL AWARENESS How well do you know British culture? 1. Match the clothes with the name of the person or thing that gave the name to the clothes. 1 a bowler hat a the

    Английский язык 6 класс Учебник Кузовлев

    Student’s book (стьюденс стьюдент бук) — Английский язык 6 класс Учебник Кузовлев — 2014-2015-2016-2017 год:

    Читать онлайн (cкачать в формате PDF) — Щелкни!
    <Вернуться> | <Пояснение: Как скачать?> Пояснение: Для скачивания книги (с Гугл Диска), нажми сверху справа — СТРЕЛКА В ПРЯМОУГОЛЬНИКЕ . Затем в новом окне сверху справа — СТРЕЛКА ВНИЗ . Для чтения — просто листай колесиком страницы вверх и вниз.

    Текст из книги:

    Российская академия наук Российская академия образования Издательство «Просвещение» Академический школьный учебник ФГОС Российская академия наук Российская академия образования Издательство «Просвещение» Академический школьный учебник тиглижжии язык 6 класс Учебник для общеобразовательных организаций с приложением на электронном носителе Рекомендовано Министерством образования и науки Российской Федерации Москва «Просвещение» 2013 УДК 373.16TJ ББК 81.2ЛПГЛ-922 Лв1 Серия «Лкаделтческии шкальный учебник» основана в 2005 году Проект о Российская академия наук. Российская академия образования, издато.тьство российской школе». Руководители проекта; В1ше-президсит РЛМ акал. В. В. Козлов, президент РАО икал. Н.Д. Иикандров, ч.ч.-корр. РАО, д-р пел. наук Л. М. Кон да ков Научные редакторы серии: акад. РАО, д-р под. наук А. А. Ky.ifieyoe, акад. РАО, д-р пед. наук Л7. В. Рыжиков, д-р акон. наук С. В. Сидоренко Научш,П1 конс\-,[втант авторского коллектива акад. РАО, д-р психол. наук И. А. Зимняя Авторы: Н. П. Ку.ювлев, И, М, Лапа, Э. Ш. Перегудова, И. II. Костина, О. В. Дуванова, Е. В. Кузнецова Научный руководи ге.ть авторского кол.лектива проф. £. И. Пассов Консультант Л/. Дандридж (Великобритания) Консультант по языковому тестированию канд. пед. наук В. Н. Си.чкин На учебник получены положительные заключения Российской академии наук 10106-5215 193 от 12.10.2011 г.) и Российской академии образования (№ 01-5/7д-294 от 17.10.2011 г.) Английский язык. 6 класс : учеб, для общеобразоват. организаций с пршт. А64 на э.тектрон. носителе [В. П. Кузовлев, Н. М. Лапа, Э. Ш. Перегудова и др.] ; Рос. акад. наук, Рос, акад, образования, изд-во «Просвещение». — М. : Просвещение, 2013. — 191 с. : ид. — (Академический школьный учебник). — ISBN 978-5-09-024371-1. Новый у’и’Гипгк ^Апг.’ипыкий >ыык» является основным компонентом УМК ;;ля 6 классн сбинчгара.эотытслг.ных орг(1Ю1:!;щи11. Учебник янляется ,’)([к|)

    Добавить комментарий

    Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *